In Etten-Leur willen we dat iedere leerling zich optimaal kan ontwikkelen. We onderschrijven de wens van ons samenwerkingsverband om voor zoveel mogelijk leerlingen een thuisnabij aanbod te doen. We zien in onze scholen een aantal leerlingen met moeilijk verstaanbaar gedrag. We zijn ervan overtuigd dat door een goede interventie ervoor gezorgd kan worden dat deze kinderen op de reguliere basisschool kunnen functioneren. De Trampoline zien wij als geschikte interventie om hieraan bij te dragen.

Wat is De Trampoline?

De Trampoline is een preventieve interventie voor kinderen die:

  • overactief, impulsief gedrag laten zien;
  • sociaal teruggetrokken of angstiggedrag laten zien;
  • werkhoudingsproblemen hebben;
  • een vorm van faalangst laten zien; concentratieproblemen ofmotivatieproblemen hebben.

Het uitgangspunt is dat deleerling door deze tijdelijke interventie, gericht op begeleiding van de leerling én coaching van de leerkracht, verder kan groeien in zijn of haar ontwikkeling op de eigen school.

Werkwijze

De leerling blijft ingeschreven op de eigen basisschool en gaat twee dagen per week naar Trampoline, waar wordt gewerkt aan vooraf gestelde doelen het gebied van gedrag en/ of werkhouding. 

De andere drie dagen volgt de leerling het onderwijs op eigen basisschool en wordt leerkracht begeleid door van Trampoline. 

Binnen de Trampoline werken we aan doelen rondom werkhouding(leerkuiluur) en gedrag(veerkrachtuur), waarbij er altijd een veerkrachtmoment voorafgaat aan een leeruitdaging. Want wij geloven erin dat voordat leerlingen leeruitdagingen aan kunnen gaan, hun voorraad veerkracht voldoende op peil moet zijn.

Meer informatie

Klik hier voor de ouderfolder.